Sunday, March 12, 2006

jebat naik minyak



Aku Jebat..

Aku diajar dengan semangat yang kuat. Aku diasuh dengan pintar gerak. Aku dilatih mengelit dan mengelak. Aku dinobat pahlawan terhebat.
Semangat pendekar ini jangan sesekali dihitung dicongak. Kelak, kau juga yang akan rebah tertiarap. Memohon belas menanti harap.

Tiba-tiba mati langkah, hilang gerak. Tak mampu ku tepis, tak berdaya ku elak.

Terduduk di bawah atap, terjelupuk di sebelah pam minyak.

Tatkala city aku isikan minyak. Kalau dulu dengan nilai wang perak, aku mampu berkelana ke hujung lembah, mendaki sampai ke puncak.

Kini, dengan sama nilai wang perak. Aku tak mampu walau hanya untuk bergerak !.

Jebat ini kini menawarkan city untuk ditukar dengan heli.. yang lebih perlukan minyak!.




hik.3

1 comment:

Anonymous said...

apa ni???
jebat nak buat per nii???